Paweł Mostowski about us collection activity Paweł Mostowski Od 40 lat moja twórczość zdominowały dwie techniki – olej i akwarella. W Malarstwie interesuje mnie:  geometria, figury niemożliwe, parkietaże, struktury miast i otwarte przestrzenie, ostatnio zacząłem  doceniać dobrą narrację, ale to już inna bajka. Nie nazywam prac często zmuszony nazywam je po  czasie, co prowadzi do tego że niektóre z nich mają parę różnych tytułów. Maluję cyklami. Pierwszy cykl  który zacząłem jeszcze w trakcie studiów nazywa się Piaski. Potem na dyplomie maluję cykl Białe pokoje  . Cykl Piaski kontynuuję przez lata 80. Potem zaczynam cykl Morze . Pod koniec lat 80 rozpoczynam cykl  Szare pola pola niebieskie . Ostatnie pracę z tego cyklu maluję na początku lat 90. Przez ostatnie lata  maluje głównie parkietaże. parkietarzami w geometrii nazywamy regularne bądź mniej regularne  podziały płaszczyzny. Mówimy o płaszczyznach pokrytych różnego rodzaju kafelkami.  W dwudziestym  pierwszym wieku zaczynam cykl ptaki, który jest szczególnym rozwinięciem cyklu parkietaże .   Cykle   Piaski   Podczas studiów interesuję się jednorodnymi płaszczyznami, które mają swój rytm, często nie całkowicie  regularny i nadający się do długiego kontemplacyjnego patrzenia. Pierwszym obrazem jednorodnym była  Łąka inspirowana muzyką Pink Floyd Grantchester Meadows .Pierwsze Piaski były realistycznym obrazem  w perspektywie, naprawdę była to kamienista pustynia. Białe pokoje Towarzyszy mi wspomnienie obraz. Biały pokój na wsi u mojej babci gorące sierpniowe popołudnie,  brzęczące muchy, na oknach stoją słoiki z sokiem z czarnej porzeczki na ścianach przemieszczają się  plamy światła. Morze Odkąd mogę sięgnąć pamięcią, zawsze interesowały mnie otwarte przestrzenie – przestrzeń morza,  przestrzeń pasa startowego na lotnisku Bemowo.Otwarta przestrzeń jaką mogę sobie wyobrazić.            W tamtych latach potrafiłem godzinami siedzieć na plaży osłonięty całkowicie przed słońcem i malować morze, czasami malowałem pas nieba i pas piasku, czasami obraz w całości pokryty był błękitem. Szare pola pola niebieskie   W zasadzie cykl ten jest rozwinięciem cyklu Białe pokoje w latach 90 maluję wiele obrazów  nawiązujących do wnętrza pokoju. W tamtych czasach powstał też mini cykl czerwone pokoje, który  bardzo sobie cenię. Parkietaże  Pierwsza inspiracją dla tego cyklu był Kalejdoskop matematyczny Hugo Steinhausa. Wtedy pierwszy raz  spotkałem się z regularnymi podziałami płaszczyzny i odtąd zawsze fascynowały mnie ich rytmy               i sposób jaki rozwijają się w nieskończoność. Pierwsze powtórzenia parkietażu obiecują nam  nieskończoną drogę i są jak ruch figury na planszy   gry. Odtąd parkietaże zdominowały moje prace. Ptaki Są szczególną odmiana parkietażu.   Wieczorem w listopadowy wieczór niedaleko Elektrowni z Mitanem i Fredem, piliśmy piwo w telewizji  pokazywali teledysk Madonny Frozen, kiedy zamienia się w czarnego ptaka. Stoję na polu w środku zimy, leci na mnie stado czarnych ptaków. Po paru miesiącach zrozumiałem, że to była panika. Paweł Mostowski informacja o aktualnych cenach: